پارکت-لمینت و کاغذ دیواری آرکس

به وبلاگ مرتبط با وبسایت فروش کاغذ دیواری و پارکت- لمینت آرکس خوش آمدید!

پارکت-لمینت و کاغذ دیواری آرکس

به وبلاگ مرتبط با وبسایت فروش کاغذ دیواری و پارکت- لمینت آرکس خوش آمدید!

در وبسایت کاغذ دیواری و پارکت لمینت آرکس http://arovaco.com ، انواع کاغذ دیواری کره ای و پارکت لمینت ترکیه ای را مشاهده می کنید.

پیوندها

۱۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 ست کردن کاغذ دیواری با دکوراسیون داخلی

 

همانطور که در مقاله "خرید کاغذ دیواری" گفته شد، یکی از معیارهای انتخاب کاغذ دیواری، هماهنگی کاغذ دیواری با دکوراسیون است. در مقاله "هماهنگی کاغذ دیواری و دکوراسیون داخلی" درباره انتخاب کاغذ دیواری که با رنگ و سبک کلی دکوراسیون هماهنگی داشته باشد، صحبت کردیم و چند نمونه عکس از پروژه های دکوراسیون داخلی که به خوبی کاغذ دیواری را ست کرده بود ارائه کردیم. در این مقاله به تفصیل درباره این مقوله صحبت خواهیم کرد و جنبه های فنی و هنری دکوراسیون داخلی را که کاغذ دیواری در آن نقش مهمی دارد، بررسی می کنیم.

 

هماهنگی کاغذ دیواری با سبک دکوراسیون

دکوراسیون داخلی در سبک های کلاسیک، سنتی، ساده و مدرن تعریف شده است. هر سبک زیبایی خاص خود را داشته و بر اساس اصول آن پیاده سازی می شود. برای اجرای دکوراسیون داخلی اصولی اول باید سبک دکوراسیون را بر حسب سلیقه و شرایط انتخاب کنید. سپس تمام المان ها و متریال دکوراسیون را در آن سبک انتخاب کنید. مطمئنا مبلمان راحتی با پرده های کلاسیک مخملی هماهنگی ندارد و کاغذ دیواری طرح سنگ با مبلمان استیل ست نمی شود.

 

هارمونی کاغذ دیواری با پرده

پرده در دکوراسیون داخلی خانه های ایرانی نقش مهمی دارد و در زیبایی و شیک شدن فضا بسیار تاثیرگذار است. در انتخاب پرده و برای آنکه با دکوراسیون هارمونی داشته باشد، باید به بافت، پارچه، رنگ، مدل و طول آن دقت کنید.

پرده های ساده که پارچه و متریال کمتری در آن به کار رفته است، معمولا مدل های ساده و رنگ های مدرن تری دارند. این پرده ها با کاغذ دیواری های مدرن، کاغذ دیواری های سه بعدی و کاغذ دیواری های ساده ست می شود. عکس زیر را مشاهده کنید:

 

دکوراسیون ساده

 

 در دکوراسیون سنتی و کلاسیک، از پرده های مجلل و سلطنتی استفاده می شود که چندین لایه پارچه مختلف در آن به کار رفته است. سبک پرده نیز کلاسیک است و تقارن دارد. پارچه ها از جنس مخمل و جیر زخیم است و پارچه تور آن نقش دار است. رنگ های به کار رفته در پرده های این سبک معمولا آبی نفتی، سورمه ای، شکلاتی، طلایی، بژ، صورتی و سبز یشمی است. این پرده های معمولا آویزهای زیاد و متعددی دارند. با اینکه ممکن است این سبک قدیمی به نظر برسد، ولی تولید پرده در ایران پیشرفت خوبی داشته و پرده های کلاسیک جدید با دکوراسیون امروزی هماهنگی دارد. خوشبختانه انواع کاغذ دیواری کلاسیک وجود دارد که می توان با این پرده ها ست کرد. اگر رنگ کاغذ دیواری را با پرده های کلاسیک ست کنید، هارمونی بسیار زیبایی ایجاد می شود. نمونه های زیر را مشاهده کنید:


پرده سلطتنی با کاغذ دیواری کلاسیک

پرده سلطتنی با کاغذ دیواری کلاسیک

 


هارمونی کاغذ دیواری با مبلمان

هیچ دکوراسیونی بدون مبلمان کامل نمی شود. مبلمان بسیار متنوع است و مطابق با هر سلیقه ای وجود دارد. علارغم تنوع زیاد، دو طرح اصل برای مبلمان وجود دارد. مبلمان راحتی که به ست مبلمان ساده، مدرن و راحت گفته می شود، برای دکوراسیون مدرن و ساده مناسب است. انواع کاغذ دیواری ساده، سه بعدی، هندسی و مدرن در فضای دکوراسیون داخلی ساده با این مبلمان ست می شود.

ولی مبلمان استیل در دکوراسیون کلاسیک به کار می رود و با پرده های چند لایه و مجلل و کاغذ دیواری های طرح کلاسیک ست می شود. این سبک دکوراسیون و مبلمان به فضای بیشتری نیاز دارد.


 هماهنگی کاغذ دیواری و مبلمان در دکوراسیون

هماهنگی کاغذ دیواری و مبلمان در دکوراسیون

 

 

هارمونی کاغذ دیواری با پارکت- لمینت

پارکت لمینت یکی از بهترین متریال دکوراسیون داخلی است که در هر خانه ای به کار رود، تغییر زیادی در زیبایی ایجاد می کند. با اینکه پارکت لمینت از جنس چوب است و روکش روی آن نیز معمولا طرح چوب دارد، در هر دکوراسیونی به کار می رود. طرح و رنگ چوب معمولا برای دکوراسیون کلاسیک توصیه نمی شود. ولی پارکت لمینت ها در تنوع رنگی زیاد و به صورت مات و براق وجود دارند. پارکت لمینت سفید، قهوه ای تیره و کرم روشن که طرح چوب کمتری دارند، برای دکوراسیون کلاسیک مناسب است.

در دکوراسیون مدرن یا ساده که معمولا در آپارتمان ها به کار می رود، می توان بر اساس سلیقه و هارمونی رنگی با کاغذ دیواری و مبلمان هر پارکت لمینتی را انتخاب کرد.

 پارکت لمینت و کاغذ دیواری و مبلمان- سبک مدرن

 


هارمونی رنگ در دکوراسیون

علاوه بر طرح کاغذ دیواری که باید با سبک دکوراسیون هماهنگ باشد، رنگ کاغذ دیواری نیز باید هارمونی داشته باشد. در واقع رنگ مهمترین عامل در دکوراسیون و انتخاب کاغذ دیواری است.


پرده:

رنگ سفید یا بژ روشن رایج ترین رنگ زمینه کاغذ دیواری است. اگر رنگ زمینه کاغذ دیواری روشن است و طرح آن از رنگ دیگری است، رنگ پارچه پرده می تواند از رنگ طرح کاغذ دیواری یا رنگ زمینه آن باشد. اما اگر رنگ زمینه کاغذ دیواری را تیره انتخاب کرده اید، پرده ها باید حتما روشن باشد.


مبلمان:

یک روش ایجاد هارمونی رنگها در دکوراسیون، ست کردن رنگ مبلمان با رنگ گل یا نقش کاغذ دیواری است.  با مبلمان گلدار، انتخاب کاغذ دیواری ساده بهتر است. در دکوراسیون ساده نیز مبلمان و کاغذ دیواری کاملا ساده و به رنگ روشن است.


پارکت لمینت:

اگر رنگ کاغذ دیواری تیره است، توصیه میشود که به هیچ عنوان از پارکت لمینت تیره رنگ استفاده نکنید. با کاغذ دیواری روشن می توان پارکت لمینت را روشن یا تیره انتخاب کرد. به عنوان مثال اگر کاغذ دیواری بژ و طلایی است، و چوب به کار رفته در مبلمان قهوه ای تیره است، استفاده از پارکت لمینت قهوه ای به رنگ بدنه مبلمان، هارمونی زیبایی ایجاد می کند.



پارکت لمینت و کاغذ دیواری و مبلمان- سبک مدرن

 

 

  • arex decor
  • ۰
  • ۰

نصب کاغذدیواری

نصب کاغذ دیواری

 

کاغذ دیواری یکی از متریال های اصلی دکوراسیون داخلی است که قیمت نسبتا پایینی دارد و به نسبت قیمت آن تغییر زیادی در دکوراسیون ایجاد می کند. به همین دلیل از کاغذ دیواری در دکوراسیون منزل و فضاهای اداری و تجاری زیاد استفاده می شود. نکته ای که در خرید کاغذ دیواری باید به آن دقت کرد، نصب کاغذ دیواری است. چراکه اگر نصب با دقت و به صورت حرفه ای انجام نشود، زیبایی کاغذ دیواری از بین خواهد رفت.

 

روش نصب کاغذ دیواری

در مقاله "نصب کاغذ دیواری توسط خریدار" درباره روش نصب کاغذ دیواری توسط خریدار توضیح داده شده است. در اینجا نیز به صورت مختصر آنرا توضیح می دهیم:


1-    ارتفاع دیوار را اندازه بگیرید.

برای نصب کاغذ دیواری، ابتدا باید رول کاغذ را به اندازه ارتفاع دیوار برید. به طوری که طول هر تکه از کاغذ دیواری که با کاتر(Cutter) بریده شده است، به اندازه ارتفاع دیوار باشد. دقت کنید که برش کاغذ ربطی به عرض آن ندارد. بیشتر کاغذ دیواری های چینی عرض 0.5 متر و کاغذ دیوارهای ساخت کره عرض 1.06 متر دارند.

2-    پشت هر قطعه کاغذ دیواری را چسب بزنید.

چسب کاغذ دیواری به صورت پودر به فروش می رسد و برای مصرف باید آنرا با آب مخلوط کرد. پس از آماده کردن چسب، با فرچه مخصوص نصب کاغذ دیواری چسب را پشت کاغذ دیواری بزنید. به گونه ای که تمام سطح را بپوشاند. چسب کاغذ دیواری را می توانید از فروشگاه های کاغذ دیواری خریداری نمایید.

 

نصب کاغذ دیواری image

 

3-    کاغذ دیواری را روی دیوار قرار دهید.

بعد از آنکه کاغذ دیواری را روی دیوار قرار دادید، تمام سطح آنرا روی دیوار بچسبانید. سپس کاردک را به آرامی روی سطح کاغذ بکشید تا کاملا به دیواری بچسبد و چسب اضافه زیر آن خارج شود.

 

نصب کاغذ دیواری image   نصب کاغذ دیواری image

 


 4-    طرح کاغذ دیواری را دقیق دربیاورید.

هنگام نصب کاغذ دیواری طرح دار دقت کنید که تکه های کاغذ دیواری طوری کنار هم قرار بگیرند که طرح آنرا کامل کنند. اگر حتی چند میلیمتر بالاتر یا پایینتر قرار بگیرد، طرح کاغذ به هم میخورد.


 طرح کاغذ دیواری و نصب کاغذ دیواری image

 

نصاب کاغذ دیواری

همانطور که گفته شد، نصب کاغذ دیواری کاری کاملا حرفه ای است که باید توسط نصاب کاغذ دیواری انجام شود. هر چه نصاب دقیقتر و باتجربه تر باشد، اجرای کاغذ دیواری روی دیوار زیباتر به نظر می رسد. نصاب باید به گونه ای کاغذ دیواری را نصب کند که خط درز آن دیده نشده و کاغذ دیواری کاملا یکدست به نظر برسد. به همین دلیل توصیه می شود که نصب را به نصاب سپرده و به صورت حرفه ای انجام دهید. در غیر اینصورت کاغذ دیواری زیبایی خود را روی دیوار از دست خواهد داد. فروشگاهی که کاغذ دیواری را از آن خریداری کرده اید، به شما نصاب معرفی می کند.

 

حباب زیر کاغذ دیواری پس از نصب

اگر تجربه اجرای کاغذ را داشته باشید، حتما می دانید که بلافاصله پس از نصب کاغذ دیواری، حباب هایی زیر آن بوجود می آید. علت وجود حباب این است که چسب کاغذ هنوز خیس است و زیر کاغذ هوا جمع می شود. پس از گذشت چند روز، چسب کم کم خشک شده و کاغذ دیواری جذب دیوار می شود. معمولا 2 یا 3 روز پس از نصب کاغذ دیواری، حباب ها خیلی کمتر شده و پس از گذشت 2 هفته کاملا از بین می روند. از بین رفتن حباب ها و خشک شدن چسب کاغذ دیواری در تابستان و در هوای گرم زودتر اتفاق می افتد.

اگر قصد دارید پس از نصب کاغذ دیواری میهمانی برگزار کنید، زمان دو هفته ای را برای خشک شدن چسب کاغذ دیواری در نظر بگیرید. دقت کنید که تا زمانیکه کاغذ کاملا خشک نشده است، به هیچ وجه به آن دست نزنید و حباب ها را فشار ندهید. چون در این مرحله احتمال پارگی کاغذ دیواری زیاد است. در مقاله "حباب های زیر کاغذ دیواری"، این پدیده به تفصیل توضیح داده شده است.

 

مدت زمان نصب کاغذ دیواری

یکی از سوال های متداول در نصب کاغذ دیواری، مدت زمان آن است. بدیهی است که مدت زمان نصب کاغذ دیواری به مساحت دیوارها و تعداد رول کاغذ دیواری مورد نیاز بستگی دارد. ولی برای اکثر خانه ها و آپارتمان ها نصب کاغذ دیواری برای کل خانه بیش از یک روز طول نمی کشد. اگر خانه ای ویلایی یا دوطبقه دارید، به طور متوسط دو روز وقت برای نصب کاغذ دیواری در نظر بگیرید.

نصب 6-5 رول کاغذ دیواری کره ای ( رول 16 متر مربعی) که برابر با 19-15 رول کاغذ دیواری 5 مترمربعی است، تقریبا 8 ساعت زمان می برد. اگر شاغل هستید و چنین زمانی در اختیار ندارید، یک روز تعطیل را به نصب کاغذ دیواری اختصاص دهید. در مقاله "زمان نصب کاغذ دیواری"، می توانید اطلاعات بیشتری در این باره به دست آورید.

 

زیرسازی دیوار پیش از نصب کاغذ دیواری

دیوار قبل از نصب کاغذ دیواری ممکن است گچی باشد یا رنگ یا کاغذ دیواری داشته باشد. بعضی وقتها دیوارها کاملا صاف هستند و بعضی اوقات زیاد سوراخ و ترک دارند. به هر حال دیوار قبل از نصب کاغذ باید کاملا صاف باشد و روی آن گچ، رنگ یا بتونه باشد. به همین دلیل اگر سطح دیوار صاف یا مناسب نباشد، نصاب کاغذ دیواری ابتدا باید زیرسازی را انجام دهد. اگر دیوار کاغذ دیواری دارد و می خواهید کاغذ آنرا عوض کنید، ابتدا باید کاغذ دیواری قبلی از دیوار برداشته شده و سطح آن بتونه کاری شود. سپس می توان کاغذ جدید را نصب کرد. کندن کاغذ دیواری از دیوار توسط نصاب و بوسیله آب و کاردک انجام می شود.


نصب کاغذ دیواری روی کاشی سرامیک

همانطور که گفته شد کاغذ دیواری باید روی سطح صاف نصب شود. کاشی سرامیک به دلیل شیارهایی که دارد، مناسب نصب کاغذ نیست. به همین دلیل ابتدا نصاب با بتونه فضای خالی شیارها را پر کرده و سطح آنرا صاف و یکدست می کند. سپس می توان کاغذ دیواری را نصب کرد.

 

 نصب کاغذ دیواری روی کاشی سرامیک image

 


نصب کاغذ دیواری روی کمد اتاق

بعضی افراد بنا به سلیقه و شرایط دکوراسیون اتاق خود، دوست دارند که روی کمد یا قسمتی از آن را کاغذ دیواری بچسبانند. خوشبختانه کاغذ دیواری روی خیلی از سطوح از جمله چوب و فلز به راحتی نصب می شود و جنس کمدهای داخل اتاق هم معمولا از چوب است. نصب کاغذ دیواری روی چوب تفاوتی با دیوار ندارد و توسط نصاب کاغذ دیواری به راحتی انجام می شود. اگر دوست دارید روی کمد اتاقتان نیز کاغذ دیواری نصب کنید، یادتان باشد که طرح و رنگ آنرا با کاغذ دیواری اتاق ست کنید.
 

 کاغذ دیواری روی کمد Image   نصب کاغذ دیواری روی کمد لباس image

 


  • arex decor
  • ۰
  • ۰

کاغذدیواری اتاق

 کاغذ دیواری اتاق


کاغذ دیواری اتاق معمولا به کاغذ دیواری اتاق خواب گفته می شود، گرچه بعضی کاغذ دیواری ها برای اتاق کار یا کتابخانه طراحی شده اند. در این مقاله به توضیح انواع مدل های کاغذ دیواری اتاق خواب، اتاق کار، اتاق خواب عروس و اتاق میهمان می پردازیم. کاغذ دیواری اتاق کودک در مقاله ای جداگانه به تفصیل بحث شده است.

 

کاغذ دیواری اتاق خواب

در هر آلبوم کاغذ دیواری، طرح های زیادی به اتاق خواب اختصاص داده شده است. طرح های کاغذ دیواری اتاق خواب، گلدار، مدرن و فانتزی است. رنگ هایی که برای این کاغذ دیواری ها به کار می رود، جذاب و شاد است و می توانید رنگ آنرا مطابق سلیقه و دکوراسیون اتاق انتخاب کنید. رنگ زمینه کاغذ دیواری اتاق خواب، سفید، صورتی کم رنگ، لیمویی کم رنگ، آبی ملایم، یاسی یا سبز ملایم است. در زیر چندین نمونه کاغذ دیواری اتاق خواب را مشاهده می کنید:

 

کاغذ دیواری اتاق خواب imageimage کاغذ دیواری اتاق خواب

 

image کاغذ دیواری اتاق خواب کاغذ دیواری اتاق خواب image

 

 

 کاغذ دیواری پشت تخت خواب

یکی از استایل های دکوراسیون اتاق خواب، استفاده از کاغذ دیواری طرح دار در دیوار پشت تخت و کاغذ دیواری ساده در سایر دیوارهای اتاق است. رنگ کاغذ دیواری پشت تخت هماهنگ با رنگ روتختی انتخاب شده و طرح آنرا نیز شبیه انتخاب می کنند. کاغذ دیواری ساده، رنگی ملایم هماهنگ با رنگ کاغذ دیواری پشت تخت دارد.

 
اجرای کاغذ دیواری  image   اجرای کاغذ دیواری  image

 

 کاغذ دیواری اتاق کار

اگر در منزل اتاقی دارید که به کار، مطالعه یا تحقیق اختصاص داده اید، کاغذ دیواری های زیادی برای دکور آن وجود دارد. اگر فضای اتاق کوچک است، تنها یک دیوار را به کاغذ دیواری طرح دار اختصاص دهید و روی بقیه دیوارها کاغذ دیواری ساده نصب کنید. ولی اگر فضای بیشتری دارید می توانید دو دیوار روبروی هم مثل دیوار پشت میز کار و دیواری جلوی آن را کاغذ دیواری کنید. کاغذ دیواری اتاق کار نباید زیاد شلوغ باشد یا رنگ های تند و متضاد هم در آن به کار رفته باشد. چراکه آرامش را کم کرده و حضور طولانی مدت در اتاق سخت می شود. اتاقی که برای فعالیت و کار فکری دکور شده است، باید کاغذ دیواری ساده با طرحی خلوت و رنگی ملایم داشته باشد.

 

کاغذ دیواری اتاق عروس

شاید دکوراسیون هیچ اتاقی به اندازه اتاق عروس مهم نباشد. کاغذ دیواری نیز به عنوان یک متریال مهم دکوراسیون که بیشترین تاثیر را در زیبایی خانه دارد، باید با دقت انتخاب شود. برای اتاق عروس کاغذ دیورای سفید یا رنگ بسیار روشن مناسب است. اگر کاغذ دیواری با زمینه روشن و گل های رنگ روتختی و پرده اتاق انتخاب کنید، دکوراسیون اتاق شما کامل می شود. کاغذ دیواری اتاق خواب عروس را شلوغ یا مدرن انتخاب نکنید، بلکه کاغذ دیواری که فضای رویایی و رومانتیک ایجاد کند، بسیار زیباتر است.

 

کاغذ دیواری اتاق مهمان

انتخاب کاغذ دیواری اتاق مهمان محدودیت خاصی ندارد و از هر مدل و رنگ کاغذ دیواری مطابق سلیقه و هماهنگ با دکوراسیون می توانید انتخاب کنید. اتاق میهمان زیاد استفاده نمی شود و مدت اقامت در آن کوتاه است. به همین دلیل می توان از کاغذ دیواری های طرح های شلوغ و رنگ های متنوع نیز استفاده کرد.


انواع مدل کاغذ دیواری اتاق


مدل کاغذ دیواری گلدار برای اتاق

همانطور که گفته شد کاغذ دیواری گل دار از طرح های اصلی کاغذ دیواری اتاق خواب است . انواع کاغذ دیواری با گل های ریز، درشت و شکوفه با رنگ های مختلف برای اتاق خواب ساخته شده است. تنوع کاغذ دیواری گلدار بسیار بالا است.


 کاغذ دیواری قابل شستشو مدل 2015

 

مدل کاغذ دیواری مدرن برای اتاق

بسیاری از کاغذ دیواری های مدرن برای اتاق خواب مناسب است و اگر دوست دارید دکوراسیونی به سبک مدرن داشته باشید، حق انتخاب زیادی دارید. کاغذ دیواری با طرح های متنوع جدید یا طرح های هندسی از گروه کاغذ دیواری های مدرن است.


 کاغذ دیواری قابل شستشو مدل 2015

 

مدل کاغذ دیواری سه بعدی برای اتاق

یکی از کاربرد های کاغذ دیواری سه بعدی، استفاده از آن در اتاق خواب است. اگر فضای نسبتا بزرگی دارید و تابلو و وسایل تزئینی در اتاق شما زیاد نیست، کاغذ دیواری سه بعدی گزینه بسیار خوبی است.


اجرای کاغذ دیواری سه بعدی- کاغذ دیواری آرکس

 

کاغذ دیواری ساده برای اتاق

اساسا در استفاده از کاغذدیواری برای دکوراسیون، کاغذ دیواری ساده همیشه به کار می رود. کاغذ دیواری ساده در دکوراسیون اتاق حتی نقش مهمتری دارد، چراکه فضای اتاق کوچک تر است و نیاز به ترکیب کاغذ دیواری طرح دار با کاغذ دیواری ساده بیشتر می شود. هیچوقت نباید کاغذ دیواری های طرح دار روی دو دیوار کنار هم استفاده شود. چون تمام زیبایی خود را از دست می دهد. به همین دلیل کاغذ دیواری های ساده در میان کاغذ دیواری های طرح دار به کار می رود.

 

تناسب کاغذ دیواری و اندازه اتاق

همانطور که میدانید یکی از نکاتی که در انتخاب کاغذ دیواری باید به آن توجه کرد، ابعاد اتاق است. کاغذ دیواری تیره رنگ با نقش و طرح زیاد برای اتاق های کوچک مناسب نیست. اگر اندازه اتاق کمتر از 12 مترمربع باشد، باید در انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری دقت کرد. رنگ روشن و طرحی آرام و خلوت انتخاب کنید.

برای اتاق های بزرگتر از 12 مترمربع، انتخاب بیشتری برای کاغذ دیواری دارید. با این حال اگر کاغذ دیواری شلوغ یا تیره رنگ انتخاب می کنید، حتما آنرا روی یک دیوار نصب کرده  و برای سایر دیوارها کاغذ دیواری ساده به کار ببرید.

 

تناسب کاغذ دیواری و نور اتاق

به جز موارد استثنا همه اتاق ها پنجره داشته و از نور طبیعی بهره مندند. اگر اتاق شما نور کمی دارد، سعی کنید با نورپردازی و نور مصنوعی آنرا جبران کنید.

بسیاری از کاغذ دیواری ها اکلیل دار و براق هستند و زمانی که نور به آن می تابد، آنرا بازتاب داده و فضای اتاق را پرنور می کنند. کاغذ دیواری های رنگ روشن مثل کرم و بژ که در زمینه آن اکلیل به کار رفته است، برای اتاق هایی که نور کمی دارند مناسب است. اگر اتاق کم نوری دارید تا حد امکان از کاغذ دیواری با رنگ زمینه تیره استفاده نکنید.

در دکوراسیون اتاق های بزرگ با نور طبیعی نسبتا زیاد، حق انتخاب کاغذ دیواری بیشتر است. ولی به  طور کلی کاغذ دیواری رنگ تیره و تند برای اتاق توصیه نمی شود. در زیر دو اتاق خواب بزرگ با نور طبیعی کافی را میبینید:

 

اجرای کاغذ دیواری  image  اجرای کاغذ دیواری  image

 

 نصب کاغذ دیواری روی کمد

بعضی افراد بنا به سلیقه و شرایط دکوراسیون اتاق خود، دوست دارند که روی کمد یا قسمتی از آن را کاغذ دیواری بچسبانند. خوشبختانه کاغذ دیواری روی خیلی از سطوح از جمله چوب و فلز به راحتی نصب می شود و جنس کمدهای داخل اتاق هم معمولا از چوب است. نصب کاغذ دیواری روی چوب تفاوتی با دیوار ندارد و توسط نصاب کاغذ دیواری به راحتی انجام می شود. اگر دوست دارید روی کمد اتاقتان نیز کاغذ دیواری نصب کنید، یادتان باشد که طرح و رنگ آنرا با کاغذ دیواری اتاق ست کنید. در مقاله "نصب کاغذ دیواری" به تفصیل درباره نصب کاغذ دیواری توضیح داده شده است.



  • arex decor
  • ۰
  • ۰

کاغذدیواری سالن

کاغذ دیواری سالن پذیرایی


در بین انواع کاغذ دیواری منزل، کاغذ دیواری سالن پذیرایی مهمترین و پرمصرف ترین کاغذ دیواری است. طرح کاغذ دیواری سالن ولابی مناسب با سبک دکوراسیون انتخاب می شود. اگر دکوراسیون منزل شما کلاسیک است، از کاغذ دیواری های کلاسیک و لاکجری استفاده کنید. اگر بیشتر به مدل های مدرن علاقه دارید، انواع کاغذ دیواری مدرن مطابق با سلیقه شما وجود دارد. رنگ کاغذ دیواری های سالن را معمولا هماهنگ با رنگ پرده و مبلمان انتخاب می کنند.

 

انواع مدل کاغذ دیواری سالن منزل

همانطور که گفته شد مدل های کاغذ دیواری سالن به دو دسته کاغذ دیواری کلاسیک و کاغذ دیواری مدرن تقسیم می شود. کاغذ دیواری طرح داماسک، گلدار و منحنی دار از این گروه است. کاغذ دیواری کلاسیک را معمولا با مبلمان استیل و کلاسیک به کار می برند. در این سبک دکوراسیون از رنگهای شیک و روشن مثل بژ، کرم، سفید، طلایی، طوسی- آبی، نسکافه ای و قهوه ای استفاده می شود. خوشبختانه سبک دکوراسیون کلاسیک را در هر فضا مثل خانه بزرگ یا کوچک، ویلا یا آپارتمان می توان به کار برد و رنگ روشن آن اجازه استفاده از آنرا در فضاهای کم نور می دهد. در زیر چند نمونه کاغذ دیواری کلاسیک به کار رفته در سالن پذیرایی را ببینید:


کاغذ دیواری کلاسیک سالن پذیرایی image 

کاغذ دیواری کلاسیک سالن پذیرایی image

 

کاغذ دیواری کلاسیک در سالن پذیرایی image

 

کاغذ دیواری مدل مدرن شامل کاغذ دیواری سه بعدی، کاغذ دیواری هندسی، کاغذ دیواری با طرح ساده  و کاغذ دیواری و کاغذ دیواری دارای نوشته می شود. در هر آلبوم کاغذ دیواری کاغذ دیواری ساده هماهنگ با هر طرح کاغذ دیواری از جمله کاغذ دیواری مدرن وجود دارد. به همین دلیل در هر آلبوم کاغذ دیواری، طرح های ساده هماهنگ و همرنگ کاغذ دیواری های طرح دار از جمله کاغذ دیواری های مدرن وجود دارد. کاغذ دیواری مدرن با پرده های ساده، مبلمان راحتی و مبلمان ساده به کار می رود. رنگ به کار رفته در دکوراسیون مدرن، معمولا رنگ تیره و تند مثل آبی تند، سورمه ای، زرشکی و سبز است. همچنین کاغذ دیواری های جدید که طرح های ساده و رنگ ملایم دارند، برای دکوراسون مدرن به کار می روند. برای به کار بردن کاغذ دیواری با رنگ تند و تیره، سالن باید نور کافی داشته باشد. اگر فضا کوچک و کم نور است، استفاده از کاغذ دیواری رنگ روشن بهتر است. عکس های زیر دو نمونه کاغذ دیواری مدرن اجرا شده در سالن را نشان می دهد:


 کاغذ دیواری مدرن سالن پذیرایی image

کاغذ دیواری مدرن سالن پذیرایی image

 

کاغذ دیواری ساده برای سالن پذیرایی


علاوه بر کاغذ دیواری طرح دار، کاغذ دیواری ساده نیز در سالن به کار می رود. اصول نصب کاغذ دیواری این است که کاغذ دیواری های طرح دار بر روی یک دیوار یا دو دیوار روبروی هم نصب شود. دو کاغذ دیواری طرح دار نباید در کنار هم باشند، چراکه زیبایی دکوراسیون را از بین می برند. در فاصله بین کاغذ دیواری های طرح دار، کاغذ دیواری ساده قرار می گیرد. کاغذ دیواری ساده همان کیفیت را دارد و رنگ آن مشابه و هماهنگ با کاغذ دیواری طرح دار است. کاغذ دیواری ساده معمولا بافت نقش داری از رنگ خود دارد که آنرا شیک تر می کند. کاغذ دیواری هایی که با کاغذ دیواری کلاسیک یا گلدار ست می شوند، گاهی اوقات راه راه نیز هستند. 

 

کاغذ دیواری دیوار پشت تلویزیون (ال سی دی)

در بسیاری مواقع، یک دیوار سالن به ال سی دی اختصاص دارد و کاغذ دیواری آن با طرح کاغذ دیواری سایر دیوارهای سالن فرق می کند. در دکوراسیون کلاسیک، کاغذ دیواری پشت تلویزیون را معمولا رنگ تیره از همان طرح کاغذ دیواری سالن پذیرایی انتخاب می کنند. در هر آلبوم کاغذ دیواری، چند رنگ مختلف از یک طرح کاغذ دیواری تکرار می شود. به همین دلیل بهتر است کاغذ دیواری پشت کاغذ دیواری و کاغذ دیواری طرح دار سالن از یک طرح انتخاب شود. در دکوراسیون داخلی سبک مدرن، بهتر است از کاغذ دیواری های سه بعدی برای دیوار پشت تلویزیون استفاده شود. در این میان کاغذ دیواری های سه بعدی سنگ یک گزینه همیشگی است. در زیر چند نمونه کاغذ دیواری پشت تلویزیون را مشاهده می کنید:

 

کاغذ دیواری دیوار پشت تلویزیون image

کاغذ دیواری دیوار پشت تلویزیون image

 کاغذ دیواری دیوار پشت تلویزیون image

کاغذ دیواری دیوار پشت تلویزیون image

 

نصب کاغذ دیواری در سالن

سالن پذیرایی از هر قسمت دیگر خانه بیشتر دیده می شود و زیبایی آن مهمتر است. به همین دلیل برای نصب کاغذ دیواری پذیرایی باید دقت کافی داشت که کاملا تمیز و بدون درز انجام شود. کاغذ دیواری های طرح دار باید با دقت به گونه ای نصب شود که درز کاغذ مشخص نشده و طرح ها درست کنار هم قرار بگیرند.

برای نصب کاغذ دیواری در سالن، لوازم و مبلمان را وسط سالن قرار دهید و روی آن ملحفه یا پارچه بکشید تا هنگام نصب کاغذ دیواری کثیف نشود. نصب کاغذ دیواری در یک سالن با ابعاد معمولی چند ساعت بیشتر طول نمی کشد. پس از نصب، حداقل 3 روز صبر کنید تا چسب پشت کاغذ دیواری خشک شده و کاغذ دیواری کاملا به دیواری بچسبد. در این مدت اصلا نباید به کاغذ دست زد. خشک شدن کامل کاغذ دیواری و از بین رفتن حباب های هوا که زیر آن قرار می گیرد، حداقل دو هفته طول می کشد، بنابراین در این مدت صبر کنید و مواظب باشید که چیزی به کاغذدیواری کشیده نشود.

 

تمیز کردن کاغذ دیواری قابل شستشوی سالن

همانطور که در مقاله های شستن کاغذ دیواری و کاغذ دیواری قابل شستشو توضیح داده شده است، کاغذ دیواری با یک اسفنج تمیز، دستمال، آب و مواد شوینده مثل مایع ظرف شویی تمیز می شود. به دلیل حساسیت سالن پذیرایی، شستن کاغذ دیواری سالن مهمتر از سایر کاغذ دیواری ها است. به همین دلیل در تمیز کردن کاغذ دیواری سالن باید بیشتر دقت کرد. یادتان باشد که پس از شستن کاغذ دیواری بلافاصله آنرا خشک کنید. برای مراقبت از  کاغذدیواری سالن، هنگام جابجا کردن مبلمان و وسایل داخل سالن دقت کنید که به دیوار کشیده نشود. برخورد جسم تیز با کاغذ دیواری باعث پارگی آن می شود.


  • arex decor
  • ۰
  • ۰

کاغذدیواری کودک

کاغذ دیواری اتاق کودک


کاغذ دیواری اتاق کودک همیشه به طور جداگانه در آلبوم کاغذ دیواری مجزا ارائه می شود. آلبوم کاغذ دیواری کودک، بزرگ و شامل طرح های مختلف کاغذ دیواری دخترانه و کاغذ دیواری پسرانه است. همچنین در هر آلبوم چند نمونه کاغذ دیواری اتاق نوجوان و کاغذ دیواری اتاق نوزاد مخصوص سیسمونی وجود دارد. همچنین آلبوم کاغذ دیواری کودک شامل کاغذ دیواری های ساده با رنگ های شاد است که می توان آنرا با کاغذ دیواری طرح دار کودک ست کرد.

 

انواع کاغذ دیواری کودک

انواع طرح کاغذ دیواری کودک را می توان به چهار دسته کلی تقسیم کرد که هر کدام رنگ و تنوع طرح مخصوص خود را دارد:

 

1-    کاغذ دیواری اتاق کودک دختر:

دختربچه ها روح لطیفی دارند و با رنگ های گرم مثل یاسی، صورتی، نارنجی و قرمز خوب ارتباط برقرار می کنند. در کاغذ دیواری های دخترانه نیز از این رنگ ها زیاد استفاده می شود. طرح های کاغذ دیواری اتاق دختر بسیار متنوع است و در آن از شخصیت های کارتونی مثل دیو و دلبر، سیندرلا، ملکه برفی و ... استفاده می شود. بهترین انتخاب کاغذ دیواری را خود کودک می تواند انجام دهد. با اجازه دادن به دختر خود برای انتخاب کاغذدیواری اتاقش به رشد اعتماد به نفس و قدرت تصمیم گیری او کمک خواهید کرد و نیز کاری می کنید که از گذراندن وقت در اتاق خودش لذت ببرد. در زیر چند نمونه کاغذ دیواری دخترانه را مشاهده می کنید:



کاغذ دیواری اتاق کودک دختر- کاغذ دیواری دخترانه       کاغذ دیواری اتاق کودک دختر- کاغذ دیواری دخترانه


2-    کاغذ دیواری اتاق کودک پسر:

پسربچه ها پرشور و پرانرژی هستند و دوست دارند این نشاط و انرژی در دکوراسیون اتاقشان هم به کار برود. محبوبترین طرح کاغذ دیواری پسرانه "طرح ماشین" است. خوشبختانه کاغذ دیواری زیادی با طرح ماشین به بازار ارائه شده است که بعضی از آنها مثل "ماشین مک کوئین"  از انیمیشن ها گرفته شده و برخی دیگر عکس ماشین هایی با رنگ های مختلف دارد. رنگ زمینه کاغذ دیواری های پسرانه سفید، آبی و سبز است و برای سن بالاتر از رنگ های تیره تر مثل سورمه ای نیز استفاده می شود. طرح هواپیما، دوچرخه سوار، قایق، شخصیت های کارتونی و حیوانات نیز برای کاغذ دیواری کودک پسر استفاده می شود.



کاغذ دیواری اتاق کودک پسر- کاغذ دیواری پسرانه  کاغذ دیواری اتاق کودک پسر- کاغذ دیواری پسرانه


3-    کاغذ دیواری اتاق نوجوان:

مهمترین نکته در انتخاب کاغذ دیواری اتاق نوجوانان توجه به سلیقه خودشان و حق انتخاب دادن به آنها است. کاغذ دیواری با تصاویری از ورزش و موسیقی برای نوجوانان ساخته شده است. همچنین بعضی از نوجوانان پسر دوست دارند از کاغذ دیواری با رنگ تیره استفاده کنند. در این صورت با اینکه فضای اتاق تاریک می شود ولی بهتر است به آنها اجازه داده شود تا سلیقه خود را اعمال کنند. در زیر چند نمونه کاغذ دیواری اتاق نوجوان را می بینید:

 

کاغذ دیواری اتاق نوجوان  کاغذ دیواری اتاق نوجوان

 

 

4-    کاغذ دیواری اتاق نوزاد:

بسیاری از خانواده ها هنگام خرید سیسمونی و درست کردن اتاق نوزاد، دوست دارند که رنگ کاغذ دیواری با رنگ سیسمونی یکی باشد. خوشبختانه کاغذ دیورای های اتاق نوزاد نیز رنگ های ملایم و زیبایی دارد که در سیسمونی استفاده می شود. کاغذ دیواری های اتاق نوزاد را معمولا تا 5 سالگی می توان استفاده کرد. بعد از5 سالگی باید از کاغذ دیواری های کودک استفاده کرد. نمونه کاغذ دیواری های مخصوص اتاق کودک را در زیر می بینید:

 


کاغذ دیواری اتاق نوزاد- کاغذ دیواری سیسمونی imageکاغذ دیواری اتاق نوزاد- کاغذ دیواری سیسمونی image کاغذ دیواری اتاق نوزاد- کاغذ دیواری سیسمونی image

 


برای مشاهده نمونه کاغذ دیواری های کودک آرکس دو لینک زیر را ببینید:

آلبوم کاغذ دیواری اتاق کودک 2017

آلبوم کاغذ دیواری کودک دریم وورلد

 

کاغذ دیواری قابل شستشو اتاق کودک:

بسیاری از کاغذ دیواری ها قابل شستشو هستند. قابلیت شستشو کاغذدیواری در آلبوم مربوط به کاغذ دیواری ذکر می شود. کاغذ دیواری های قابل شستشو با آب و مواد شوینده تمیز می شوند. کاغذ دیواری کودک باید قابل شستشو باشد. چراکه به دیوار اتاق کودک نصب می شود و بیشتر از کاغذ دیواری های فضاهای دیگر کثیف می شود.

کاغذ دیواری قابل شستشو از جنس PVC است و روکش وینیل دارد. هنگام خرید کاغذ دیواری کودک دقت کنید که جنس کاغذی خریداری نکنید. به علامت قابلیت شستشو روی آلبوم کاغذ دیواری دقت کنید.

 

کاغذ دیواری ساده اتاق کودک:

کاغذ دیواری طرح دار مخصوص بچه ها نیز نیاز به ست کردن با یک کاغذ دیواری ساده همرنگ خود دارد. اصولا کاغذ دیواری طرح دار را نباید روی دو دیوار کنار هم نصب کرد، بلکه باید روی یک دیوار یا دو دیوار روبروی هم باشد. این استاندارد دکوراسیون در مورد کاغذ دیواری اتاق کودک نیز صدق می کند. به همین دلیل کاغذ دیواری های ساده با رنگ های زیبا و ملایم (برای اتاق کودک زیر 5 سال) و رنگ های شاد (برای کودکان بالای 5 سال) تولید شده است که می توان آنرا با کاغذ دیواری طرح دار ست کرد.

 

حاشیه (باند) کاغذ دیواری کودک:

بوردر کاغذ دیواری، باند کاغذ دیواری یا حاشیه کاغذ دیواری به کاغذ دیواری با عرض کم (معمولا 40 تا 60 سانتی متر) گفته می شود که بالا یا پایی دیواربه صورت یک نوار نصب می شود. حاشیه کاغذ دیواری معمولا برای اتاق کودک ساخته می شود و کاغذ دیواری معمولی ست با آن نیز وجود دارد. به این صورت که باند کاغذ دیواری در پایین ترین یا بالاترین قسمت دیوار نصب شده و کاغذ دیواری کودک بالا یا پایین آن قرار می گیرد و سطح دیوار را می پوشاند. کاغذ دیواری کودک که حاشیه مخصوص خود را دارد را می توان تنها و بدون حاشیه نصب کرد. ولی بوردر کاغذ دیواری بسیار زیباست و بچه ها خیلی آنرا دوست دارند. قیمت یک رول باند کاغذ دیواری بسیار کمتر از قیمت یک رول کاغذ دیواری است، چون عرض آن خیلی کمتر است. باند کاغذ دیواری نیز به صورت رول به فروش می رسد. در زیر یک نمونه بوردر کاغذ دیواری کودک را به همراه عکس اجرا شده آن می بینید:


 

حاشیه کاغذ دیواری اتاق کودک image  حاشیه کاغذ دیواری اتاق کودک image
  • arex decor
  • ۰
  • ۰

کاغذدیواری شستشو

کاغذ دیواری قابل شستشو چیست؟

به جرات می توان گفت که مهمترین ویژگی کاغذ دیواری ها در حال حاضر قابلیت شستشو است. با اینکه این ویژگی در تمام کاغذ دیواری ها وجود ندارد، اما بیشتر کاغذ دیواری ها قابل شستشو هستند. ویژگی قابلیت شستشو به دلیل  جنس pvc و یک لایه نازک روکش وینیل است که روی کاغذ دیواری کشیده شده است. وینیل نوعی پلاستیک است که دیده نمی شود ولی پیوندهای ملکولهای آن به گونه ای است که آب از آن عبور نمی کند. روکش وینیل قابل لمس نیست. مثلا وقتی شما کاغذ دیواری را می بینید و لمس می کنید که جنس مخمل روی آن کار شده یا مثلا اکلیل دارد، روکش وینیل روی آن قسمت ها هم هست. بنابراین مخمل دار یا نگین دار بودن کاغذ دیواری مانع شستشوی آن نمی شود.   

قابلیت شستشو سه درجه دارد. از درجه یک که کمترین میزان قابلیت شستشو است تا درجه سه که بیشترین حد را دارد. درحالیکه کاغذ دیواری قابل شستشو درجه یک تنها با یک دستمال نمناک قابل تمیز کردن است، کاغذ دیواری قابل شستشو درجه سه را می توان با ابر خیس و مواد شوینده مثل مایع ظرفشویی تمیز کرد.


تمیز کردن (شستن) کاغذ دیواری

در این وبسایت در بخش "مقاله های کاغذدیواری آرکس" مقاله مفصلی درباره روش تمیز کردن کاغذ دیواری قابل شستشو آورده شده است. در اینجا به طور مختصر توضیح می دهیم:

کاغذ دیواری های آرکس تولید کره جنوبی و تماما قابل شستشو درجه سه هستند. بنابراین به سادگی می توان آنها را تمیز کرد. اولین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که جنس این کاغذ دیواری ها نانو است. یعنی با استفاده از تکنولوژی نانو تولید شده اند که این باعث می شود دوده، چرک و غبار جذب نکنند. ولی با این حال می توان هر لکه (مثل برخورد کف کفش با دیوار یا خط خودکار) را به روش زیر تمیز کرد:

1-      یک دستمال نخی سفید رنگ کاملا تمیز بردارید و آنرا به آرامی روی دیوار بکشید.

2-      یک ابر کاملا تمیز(ترجیحا نو و استفاده نشده) را در ظرف آب و مایع ظرفشویی برده و خیس کنید. سپس با فشار دادن تمام آب آنرا بگیرید و آنرا به نرمی روی دیواری بکشید تا لکه کاملا پاک شود.

3-      بلافاصله با یک دستمال نخی سفید رنگ تمیز دیوار را خشک کنید.


تمیز کردن کاغذ دیواری image

 

برای پاک کردن لکه های خاص که با آب و مایع ظرفشویی پاک نمی شود، می توان از لکه بر کاغذ دیواری  استفاده کرد.

 

خرید کاغذ دیواری قابل شستشو

اگر قصد خرید کاغذ دیواری قابل شستشو را دارید، حتما هنگام خرید از آن مطمئن شوید. یک راه ساده برای تشخیص کاغذ دیواری قابل شستشو نگاه کردن به ویژگی های ذکر شده درباره کاغذدیواری در آلبوم است. قابلیت شستشو حتما در آلبوم کاغذدیواری ذکر می شود. کاغذ دیواری های کره ای تماما قابل شستشو درجه 3 هستند.


قیمت کاغذ دیواری قابل شستشو

همانطور که گفته شد جنس بعضی از کاغذ دیواری ها از کاغذ نازک یا کلفت است که قابل شستشو نیست. ولی کاغذ دیواری قابل شستشو حتما از جنس پی وی سی (pvc)، یعنی نوعی پلاستیک است و روکش وینیل دارد. همین تفاوت کیفیت جنس قیمت کاغذ دیواری قابل شستشو را بیشتر می کند. البته این تفاوت کیفیت جنس کاغذ دیواری تنها باعث قابل شستشو بودن آن نمی شود، بلکه کاغذ دیواری جنس PVC پاره نمی شود و به راحتی خراش برنمی دارد. به طور متوسط قیمت هر مترمربع کاغذ دیواری قابل شستشو تقریبا دو برای قیمت همان کاغذ دیواری از جنس کاغذ (بدون روکش) است که به راحتی پاره شده و قابل شستشو هم نیست. با اینکه این کاغذ دیواری ها ارزان است، ولی مقرون به صرفه نیست. چون خیلی زود (بعد از چند ماه) پاره و خراب شده و به همین دلیل خرید آن توصیه نمی شود.

نصب کاغذ دیواری قابل شستشو

روش نصب کاغذ دیواری ها مثل هم است و توسط نصاب کاغذ دیواری انجام می شود. کاغذ دیواری قابل شستشو به روش سایر کاغذ دیواری ها نصب می شود و مراقبت خاصی ندارد.


نصب کاغذ دیواری قابل شستشو image

 

 

 کاغذ دیواری قابل شستشو برای اتاق کودک

کاغذ دیواری اتاق کودک علاوه بر زیبا بودن و رعایت نکات روانشناسی کودک، باید ویژگی های دیگری نیز داشته باشد. از جمله قابل شستشو بودن و ضد حساسیت بودن.

کودک از سنی که شروع به راه رفتن می کند دست خود را به دیوار میزند و دیوار به مرور کثیف می شود ( مثل لکه های بستنی و چربی). همچنین از دو-سه سالگی به بعد که ماژیک و مداد دست میگیرد، دیوار اتاقش اولین جایی است که خط خطی می شود! بنابراین قابل شستشو بودن کاغذ دیواری اتاق کودک واجب است. روش تمیز کردن این لکه ها در بالا توضیح داده شد.

* آلبوم کاغذ دیواری قابل شستشو اتاق کودک 1

* آلبوم کاغذ دیواری قابل شستشو اتاق کودک 2

 

کاغذ دیواری قابل شستشو اتاق کودک کاغذ دیواری قابل شستشو اتاق کودک image   کاغذ دیواری قابل شستشو اتاق کودک image


کاغذ دیواری قابل شستشو برای آشپزخانه

یکی از مکان هایی که به تازگی (3-2 سال اخیر) بکاربردن کاغذ دیواریدر آن رایج شده است، آشپزخانه است. بسیاری از آلبوم های کاغذ دیواری کره ای طرح هایی را برای دکوراسیون آشپزخانه  گذاشته اند. قابلیت شستشو درجه 3 کاغذدیواری های آرکس از نظر جنس و کیفیت، اجازه استفاده از آن را در آشپزخانه می دهد. روش شستن کاغذ دیواری در آشپزخانه مشابه سایر مکان هاست و تفاوتی ندارد. برای به کار بردن کاغذدیواری قابل شستشو در آشپزخانه نکات زیر را در نظر بگیرید:

1-      در پشت اجاق گاز (جایی که همیشه پخت و پز انجام می شود) کاغذ دیواری استفاده نکنید.

2-      هنگام شستن کف آشپزخانه با آب، اگر کاغذ دیواری خیس شد، آنرا با یک دستمال تمیز خشک کنید.

3-      برای دکوراسیون آشپزخانه با کاغذ دیواری، معمولا یک یا دو دیوار آن را که پشت سینک و اجاق قرار ندارد، کاغذ دیواری نصب می کنند. برای فضای بین کابینت از کاشی یا سنگ آنتیک استفاده کنید. برای مشاوره در این زمینه با شرکت آرکس تماس بگیرید.

در قسمت "مقاله های کاغذ دیواری آرکس" مقاله ای درباره "کاغذ دیواری آشپزخانه" آمده است که توضیح بیشتری در این باره دارد.

 

کاغذ دیواری قابل شستشو آشپزخانه Image    کاغذ دیواری قابل شستشو آشپزخانه Image

 

 کاغذ دیواری قابل شستشو برای حمام و سرویس بهداشتی

با اینکه بعضی کاغذ دیواری ها برای استفاده در فضای بیرونی حمام و سرویس بهداشتی مناسب است، به طور کلی نصب کاغذ دیواری را در این مکان ها توصیه نمی کنیم. چراکه رطوبت زیاد در یک فضای بسته به مرور زمان باعث جدا شدن چسب پشت کاغذ دیواری می شود. قابلیت شستشو این ویژگی چسب کاغذ را برطرف نمی کند.

  • arex decor
  • ۰
  • ۰

سه بعدی

کاغذ دیواری سه بعدی چیست؟


محبوبیت زیاد کاغذ دیواری به عنوان یک کالای لوکس دکوراسیون باعث به وجود آمدن انواع مختلف طرح کاغذ دیواری شده که "کاغذ دیواری سه بعدی" یکی از پرطرفدارترین آنهاست. بر خلاف تصور عمومی، کاغذ دیواری سه بعدی لزوما دارای طرح های برجسته نیست، بلکه طراحی آن به گونه ای است که به دلیل سایه هایی که دارد، از فاصله 3متری (یا بیشتر از آن) برجسته به نظر می رسد. دیواری که کاغذدیواری سه بعدی روی آن نصب شده است اگر به خوبی نورپردازی شود، بسیار زیبا و زنده دیده می شود. یک مزیت کاغذ دیواری سه بعدی این است که همیشه مد است و لازم نیست هر چند سال یک بار با ورود آلبوم های کاغذدیواری جدید عوض شود. برای زیباتر دیده شدن کاغذ دیواری سه بعدی و جلوگیری از شلوغ شدن فضای دکوراسیون، بهتر است که فقط روی یک دیوار یا حداکثر دو دیوار روبروی هم نصب شود و بقیه دیوارها با کاغذ دیواری ساده دکور شود. از کاغذ دیواری سه بعدی برای دکوراسیون سالن پذیرایی منازل، لابی، اتاق خواب، اتاق کار و دکوراسیون فضاهای تجاری مانند رستوران، هتل، کافی شاپ و فروشگاه استفاده می شود.

 

انواع طرح کاغذ دیواری سه بعدی

در حال حاضر کاغذدیواری سه بعدی(3بعدی) انواع مختلفی دارد و تنوع طرح و رنگ آن بسیار بالاست. به طور کلی می توان کاغذ دیواری سه بعدی را به دو گروه تقسیم کرد:

1-      کاغذ دیواری سه بعدی پوستری

2-      کاغذ دیواری سه بعدی معمولی (با نقش ثابت)

کاغذ دیواری پوستری که به صورت جداگانه در مقاله "کاغذدیواری پوستری" توضیح داده شده است، معمولا به صورت چاپی است. به این صورت که طرح مورد نظر شما بر روی کاغذ دیواری قابل شستشو (با جنس عالی) چاپ می شود. طرح هایی که برای کاغذ دیواری پوستری قابل چاپ پیشنهاد می کنیم و معمولا استفاده می شود، طرح های سه بعدی است. به خصوص طرح منظره سه بعدی برای کاغذ دیواری پوستری بسیار پرطرفدار است. چند نمونه را در زیر میبینید:

 

کاغذ دیواری پوستری سه بعدی منظره image

 

کاغذ دیواری پوستری سه بعدی طرح مجسمه image

کاغذ دیواری سه بعدی پوستری منظره image

کاغذدیواری سه بعدی منظره پوستری image

 

کاغذ دیواری سه بعدی با نقش ثابت (نقش آن در هر 60 سانتی متر تکرار می شود)، در بعضی آلبوم های کاغذ دیواری آورده شده است. طرح این کاغذ دیواری ها معمولا مدرن، گل، سنگ یا چوب است. در اینجا چندین نمونه عکس اجرای کاغذ دیواری سه بعدی آرکس آورده شده است:

 

image کاغذ دیواری سه بعدی پذیرایی

کاغذ دیواری سه بعدی مدرن آرکس image

کاغذ دیواری سه بعدی طرح هندسی تیره آرکس image

image کاغذ دیواری سه بعدی سنگ

 

قیمت کاغذ دیواری سه بعدی

خوشبختانه قیمت کاغذ دیواری سه بعدی با سایر کاغذ دیواری ها تفاوتی ندارد. دقت داشته باشید که قیمت کاغذ دیواری بر اساس آلبومی که در آن قرار دارد تعیین می شود و قیمت تمام نمونه کاغذهای موجود در یک آلبوم با هم یکی است. چه ساده باشد، چه طرح دار و چه سه بعدی. قیمت کاغذ دیواری برای هر رول بیان می شود در حالیکه قیمت کاغذ دیواری پوستری به صورت متر مربع است. قیمت کاغذ دیواری پوستری بر حسب جنس آن مشخص می شود و طرح آن (سه بعدی باشد یا نباشد) تاثیری در قیمت ندارد. پس لطفا هنگام خرید کاغذ دیواری سه بعدی، توجه داشته باشید که نباید برای سه بعدی بودن آن پول بیشتری پرداخت کنید.

 

نصب کاغذدیواری سه بعدی

نصب کاغذ دیواری به طور کلی کاری تخصصی است که خریداران کاغذدیواری نمی توانند به خوبی آنرا انجام دهند. نصب کاغذ دیواری را باید نصاب کاغذ دیواری انجام دهد که ابزار و تجربه کافی برای نصب دارد. بنابراین نگران نصب آن نباشید. تنها نکته ای که در نصب کاغذ دیواری سه بعدی مهم است، توجه به قرار گرفتن طرح ها کنار هم است به گونه ای که به هیچ وجه درز کاغذ دیده نشود و تمام دیوار یک دست به نظر برسد. چراکه عدم هم راستایی تکه های کاغذ دیواری حتی به اندازه چند میلیمتر در طرح سه بعدی مشخص می شود.

 

فروش کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذدیواری های سه بعدی در بسیاری از آلبوم های کاغذ دیواری وجود دارد. فروشگاه کاغذ دیواری آرکس نیز انواع متعددی از کاغذ دیواری سه بعدی کره ای  را در طرح ها و رنگ های مختلف ارائه می کند. برای انتخاب طرح، سعی کنید حتما از مشاوره دکوراسیون کمک بگیرید، چون کاغذدیواری های سه بعدی معمولا طرح های ساده نیستند و باید در انتخاب طرح و ست کردن آن با سایر طرح های کاغذ دیواری دقت کرد.

 

کاغذ دیواری سه بعدی سالن پذیرایی

تنوع کاغذ دیواری های سالن و لابی بسیار زیاد است. کاغذ دیواری سه بعدی پوستری، مدرن یا کلاسیک با رنگ هماهنگ با مبلمان و پرده برای دکور سالن پذیرایی مناسب است. اگر طراحی دکوراسیون منزل شما به صورت مدرن و نسبتا ساده است، پیشنهاد ما کاغذدیواری های سه بعدی مدرن آرکس است. اگر فضای بزرگ و پرنوری دارید، کاغذ دیواری های پوستری را نیز در نظر بگیرید. مزیت این کاغذ دیواری این است که هر طرحی که خود شما پیشنهاد کنید قابل چاپ و اجرا روی دیوار است.

 

کاغذ دیواری سه بعدی پشت تلویزیون(ال سی دی) و کاغذ دیواری بالای شمینه

یکی از دیوارهایی که معمولا میزبان کاغذ دیواری سه بعدی است، دیوار پشت تلویزیون یا دیوار بالای شمینه است.  طرحی که برای دکور این قسمت ها به کار می رود، کاغذ دیواری طرح سنگ سه بعدی است که آن هم تنوع طرح و رنگ خود را دارد و باید با فضای کلی دکوراسیون هماهنگ شود. برای انتخاب کاغذ دیواری  پشت تلویزیون یا کاغذ دیواری بالای شمینه، این لینک را مشاهده کنید:

* کاغذ دیواری سنگ سه بعدی

 

کاغذ دیواری سه بعدی اتاق

انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق خواب آسان است و سلیقه شخصی مهمتر از اصول طراحی داخلی است. اگر دوست دارید اتاق خود را با کاغذدیواری سه بعدی دکور کنید، از طرح های مدرن کاغذ دیواری سه بعدی یا طرح های کاغذ دیواری گل دار سه بعدی  استفاده کنید. در عکس های زیر چند نمونه کاغذ دیواری سه بعدی مناسب اتاق را مشاهده می کنید:

 

کاغذ دیواری سه بعدی پوستری اتاق خواب image  کاغذ دیواری سه بعدی پوستری اتاق خواب image  کاغذ دیواری سه بعدی پوستری اتاق خواب image

 

 

کاغذ دیواری سه بعدی برای فضاهای تجاری

یکی از کاربردهای اصلی کاغذ دیواری سه بعدی در دکوراسیون فضاهای تجاری است. از کاغذ دیواری سه بعدی پوستری در بوتیک، رستوران، لابی هتل، کافی شاپ، و سالن زیبایی استفاده می شود. نمونه های زیر را ببینید:

 

image کاغذ دیواری پوستری در آرایشگاه کاغذ دیواری پوستری در رستوران image image کاغذ دیواری پوستری در هتل کاغذ دیواری پوستری در سالن زیبایی image

 

 
  • arex decor
  • ۰
  • ۰

وینیل

روکش وینیل کاغذ دیواری چیست؟


حتما اسم کاغذ دیواری وینیل را شنیده اید. در مقاله های سایت ما هم درباره کاغذ دیواری قابل شستشو با روکش وینیل مطالبی نوشته شده است. در این مقاله درباره ماده "وینیل" صحبت می کنیم.

وینیل یک ماده شیمیایی از انواع پلیمر است که در دهه 1920 توسط دانشمندان ساخته شد. در واقع آنها به دنبال ساختن ماده ای بودند که سبک و قابل انعطاف باشد، در ساخت مواد مختلف از آن استفاده شود و هزینه ها را کاهش دهد. در حال حاضر وینیل در بسیاری از صنایع کاربرد دارد و دومین ماده پرمصرف پلاستیکی در دنیا است. بیشترین کاربرد وینیل در صنعت ساختمان است که به عنوان روکش پارکت- لمینت و روکش کاغذ دیواری های قابل شستشو به کار می رود.

روکش وینیل که روی کاغذ دیواری قرار دارد یا به صورت یک لایه بسیار نازک به آن چسبیده است یا به صورت اسپری روی کاغذ دیواری پاشیده شده است. در هر صورت بسیار نازک است و قابل دیده شدن نیست. وینیل روی تمام کاغذ دیواری های با کیفیت قرار دارد. خصوصیاتی مانند واتر پروف بودن، قابل شستشو بودن، داشتن وزن حجمی بالاتر و ضد لک بودن توسط لایه وینیل به کاغذ دیواری اضافه می شود.


کاغذ دیواری روکش وینیل image


پارتیشن دکوراسیون کاغذ دیواری image

  • arex decor
  • ۰
  • ۰

پارتیشن

استفاده از پارتیشن های چوبی در خانه های بزرگ

 

 ما ایرانی ها معمولا دوست داریم که در سالن خانه فضاهای مجزا داشته باشیم تا یک فضا به عنوان لابی یا تی وی روم برای استراحت خانواده به کار رود و یک فضا برای پذیرایی از مهمان ها. از طرفی جدا کردن فضاها با دیوار هزینه بر و پردردسر است و زیبایی را از بین می برد و فضا را کوچک می کند.

در چنین شرایطی برای سالن های بزرگ، بهترین راه حل استفاده از پارتیشن است. خوشبختانه در حال حاضر انواع پارتیشن با طرح و رنگ مختلف وجود دارد که می توان پارتیشن مورد علاقه را که با دکوراسیون منزل هماهنگ باشد انتخاب کرد.

پارتیشن ها معمولا از جنس چوب یا نوعی پی وی سی هستند و طرح های متفاوتی دارند. از پارتیشن برای ایجاد فضای نشیمن در سالن، جدا کردن سالن از میز غذاخوری، جدا کردن قسمت حمام در مسترروم های بزرگ و جدا کردن فضای ورودی خانه از سالن استفاده می شود.

 

به نمونه پارتیشن های زیبای زیر نگاه کنید:


  پارتیشن دکوراسیون کاغذ دیواری image

 پارتیشن دکوراسیون کاغذ دیواری image

پارتیشن دکوراسیون کاغذ دیواری image

پارتیشن دکوراسیون کاغذ دیواری image

پارتیشن دکوراسیون کاغذ دیواری image

پارتیشن دکوراسیون کاغذ دیواری image

  • arex decor
  • ۰
  • ۰

کاغذ دیواری های ساده، شیک و جذاب

 

همانطور که حتما می دانید روش استفاده از کاغذ دیواری روی دیوار، به صورت ترکیبی است. به این شکل که کاغذ دیواری های طرح دار (کاغذ دیواری های گل دار، مدرن یا کلاسیک با انواع رنگ ها) با کاغذ دیواری های ساده تر به کار می رود. کاغذ دیواری های ساده تر می تواند راه راه، کاملا ساده یا دارای نقش های کم و ریز باشد.

در این مقاله منظور از کاغذ دیواری ساده لزوما کاغذ دیواری نیست که به عنوان مکمل با کاغذ دیواری های طرح دار به کار می رود، بلکه منظور کاغذ دیواری های طرح داری است که عنوان کاغذ دیواری اصلی استفاده می شود، ولی طرح و نقشی ساده دارند.

از سال 2015 میلادی به بعد، تولید کنندگان کاغذ دیواری که کاملا مطابق با سلیقه جامعه کاغذ دیواری ها را طراحی می کنند، شروع به استفاده از طرح های ساده در آلبوم های کاغذ دیواری خود کردند. در این کاغذ دیواری ها رنگ ها معمولا روشن و کم رنگ و نقش و نگار کوچک و پراکنده است. البته با آپارتمان های کوچک و معمولا کم نور امروزی و سلیقه مدرن افراد، این کاغذ دیواری های ساده جدید بسیار مورد پسند واقع شده است.

 

شرکت آرکس دو آلبوم کاغذ دیواری با این طرح و سلیقه را در وبسایت خود ارائه می کند:

آلبوم کاغذ دیواری فیلیز Feliz

آلبوم کاغذ دیواری ویوید Vivid

 

در زیر چندین نمونه از این کاغذ دیواری های ساده و جذاب می بینید:


اجرای کاغذ دیواری  image

 اجرای کاغذ دیواری  image

اجرای کاغذ دیواری  image

اجرای کاغذ دیواری  image

اجرای جدیدترین کاغذ دیواری

 


مقاله های مرتبط:

دکوراسیون با رنگ های خنثی

کاغذ دیواری های کلاسیک

کاغذ دیواری های سه بعدی

کاغذ دیواری های مدرن

کاغذ دیواری های رومانتیک


  • arex decor